Dyrektorzy i nauczyciele inicjują i realizują działania, by uatrakcyjniać i urozmaicać sposoby przekazywania dzieciom wiedzy oraz by pobudzać w nich ciekawość świata. W listopadzie szóstoklasiści dwóch naszych Szkół Podstawowych, tj. nr 1 i nr 4, uczestniczyli w niekonwencjonalnej lekcji historii.
A wszystko miało swój początek się w najstarszej placówce edukacyjnej w naszym mieście - Szkole Podstawowej nr 1.
W Jedynce odnaleziony został list napisany przez Tadeusza Majewskiego. Wspominał w nim tragiczne dzieje mieszkańców naszego miasta związane z 11 listopada. Pozostawił naszym uczniom zagadki i zadania do wykonania, które były związane z losami naszej Małej Ojczyzny.
Ramię w ramię uczniowie obu szkół ruszyli pod opieką nauczycieli, aby zgłębić historię i odkrywać na nowo ważne miejsca Zielonki. Każda z drużyn miała do wykonania 6 różnych zadań. Młodzież realizowała je z dużym zaangażowaniem, bezbłędnie, a czasami nawet śpiewająco.
Podczas ich wykonywania uczniowie odwiedzili takie miejsca jak: Pomnik AK, Kolejową 11, Dom Pomocy Społecznej czy Urząd Miasta. Rozwiązując łamigłówki zdobyli informacje na temat Leopolda Janikowskiego, Armii Krajowej rejonu Celków, przypomnieli sobie pieśni patriotyczne, poznali rys historyczny jednego z najstarszych budynków miasta, obejrzeli wystawę „Rota 39”, dowiedzieli się o dębach pamięci i ofiarach katyńskich.
Uczniowie wspólnie stworzyli kapsuły czasu, do których włożyli spisane w listach wizje, oczekiwania i marzenia dotyczące Zielonki. Następnie zakopali je przy budynkach szkół.
Dzieciom bardzo podobała się ta inicjatywa, o czym świadczyły uśmiechy i duże zaangażowanie w rozwiązywanie kolejnych zagadek. Te uśmiechy również umiliły dzień urzędnikom, gdyż jedno z zadań polegało na zdobyciu informacji o numerze pokoju Burmistrza Miasta Zielonka.
Mamy nadzieję, że nawiązane znajomości przerodzą się w dłuższe przyjaźnie, a o takich wspólnych międzyszkolnych projektach będziemy mogli coraz częściej Państwa informować.
A już dziś zapowiadamy relację z wydarzenia, które odbędzie się w 2032 roku, kiedy to społeczności szkolne obu szkół wydobędą kapsuły czasu i zapoznamy się z wizją przyszłości obecnych uczniów. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak dzieci wyobrażają sobie świat za 10 lat .
Zachęcamy do obejrzenia filmu przygotowanego przez szkoły.