Kolejna szkoła w Zielonce wdroży programy wspierające uczniów z zaburzeniami koncentracji i uwagi oraz z problemami w uczeniu, w tym z dysleksją. Szkoła Podstawowa nr 4 we współpracy z Miastem pozyskała na ten cel 35 000 zł dofinasowania. Placówka wyposaży się w niezbędne pomoce dydaktyczno-terapeutyczne i programy multimedialne.
Zaburzenia koncentracji i uwagi są jedną z powszechnie spotykanych dziś dolegliwości u dzieci. Dotykają one zwłaszcza osoby z ADHD i ADD oraz z dysleksją, dyskalkulią i dysgrafią, ale też dotyczą wielu dzieci bez zdiagnozowanych zaburzeń rozwojowych.
Szkoła Podstawowa nr 4, wychodząc naprzeciw potrzebom tych uczniów, już niebawem wdroży terapię, która pomoże im pokonać ograniczenia związane ze wspomnianymi zaburzeniami, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki w nauce i pozytywne relacje społeczne.
Szkoła, przy współudziale Miasta, pozyskała z programu „Aktywna tablica” dofinasowanie w wysokości 35 000 zł, a Miasto Zielonka przekazało 8 750 zł wkładu własnego.
Fundusze te zostaną przeznaczone na zakup pomocy dydaktyczno-terapeutycznych oraz programów multimedialnych wspierających min.:
- rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD)
- rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych
- procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).
Szkoła zakupi aż 15 programów multimedialnych z dwóch serii: eduSensus i mTalent, z których uczniowie będą korzystać przy użyciu interaktywnych monitorów i tablic oraz komputerów. Programy dostosowane są do różnych grup wiekowych, tak aby mogły uczestniczyć w nich uczniowie klas 1-3, jak i klas 4-8 . Programy te będą wykorzystywane zarówno jako forma dostosowania treści w trakcie lekcji dla całej klasy, jak i podczas terapii indywidualnych i grupowych.
- Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze bardziej efektywne przyswajanie informacji przez uczniów. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów – powiedziała Mirosława Wypchło, Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 4.
Miasto Zielonka pozyskało środki finansowe w formie dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zakupu sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii do szkół dla dzieci i młodzieży w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych w latach 2020-2024 – „Aktywna tablica”, o które wnioskowały następujące szkoły: Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Janusza Korczaka w Zielonce kwota wsparcia - 34 999,99 zł;, Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Zielonce kwota wsparcia - 35 000 zł.
Całkowita wartość zadania: 87 499,99 zł. Wkład własny organu prowadzącego: 17 500 zł. Pozyskane środki łącznie: 69 999,99 zł. Program finansowany jest w 80% ze środków budżetu państwa i w 20% wkładu własnego organów prowadzących.