Urząd Skarbowy zachęca do wcześniejszego umawiania się na wizytę przez Internet oraz do korzystania z platformy e-usług, poprzez którą wiele spraw związanych z podatkami można załatwić bez wychodzenia z domu. Udogodnienia te mają na celu usprawnienie i skrócenie czasu obsługi podatników.
Na prośbę Urzędu Skarbowego w Wołominie przypominamy, że jeśli ktoś z Państwa planuje wybrać się na wizytę do tego urzędu, warto wcześniej umówić się na nią przez Internet. Dzięki temu w ustalonym terminie urzędnik będzie oczekiwał na spotkanie. Unikniemy w ten sposób stania w kolejce i w komfortowych warunkach załatwimy swoją sprawę.
Jak umówić się na wizytę online w Urzędzie Skarbowym?
Należy wejść na stronę https://www.podatki.gov.pl/e-wizyta-w-urzedzie-skarbowym/, a następnie:
- kliknąć przycisk „Umów wizytę online”,
- wybrać właściwy urząd skarbowy – w naszym przypadku Urząd Skarbowy w Wołominie,
- wybrać rodzaj sprawy, którą chcemy załatwić,
- wybrać datę i godzinę wizyty,
- podać swoje dane, czyli imię i nazwisko, PESEL lub NIP, numer telefonu lub e-mail.
Po umówionej wizycie na podany numer telefonu lub e-mail przyjdzie potwierdzenie rezerwacji. Znajdzie się w nim numer rezerwacji oraz informacja o stanowisku/pokoju, do którego należy się zgłosić w dniu wizyty.
UWAGA: Nie trzeba umawiać wizyty w Urzędzie Skarbowym, jeśli chcemy tylko zostawić dokument w kancelarii urzędu.
Polecamy także Państwu korzystanie z e-usług Urzędu Skarbowego. Wiele spraw można załatwić przez Internet w dowolnym terminie, bez konieczności odbywania wizyty w urzędzie. W e-Urzędzie Skarbowym mamy dostęp m.in. do usługi Twój e-PIT, e-mikrofirmy i wykazu mandatów karnych. Można też zrealizować płatności online do organów podatkowych i zobaczyć historię wpłat. Możemy również sprawdzić swoje dane osobowe, które posiada urząd skarbowy. W serwisie złożymy także w formie elektronicznej niektóre pisma np. zawiadomienie ZAW-NR, pismo w sprawie wyjaśnienia przeznaczenia wpłaty, wniosek o zaliczenie nadpłaty lub zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań.
E-Urząd Skarbowy jest dostępny 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu.
Jak załatwić sprawę przez e-Urząd Skarbowy?
Należy wejść na stronę: https://www.podatki.gov.pl/e-urzad-skarbowy/, a następnie się zalogować. Można to zrobić na 3 sposoby, poprzez:
- profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczna (Login.gov.pl);
- Aplikację mobilną mObywatel;
- Dane autoryzujące: PESEL lub NIP i kwoty przychodu.
Przypominamy też, że na stronie https://www.podatki.gov.pl/ znajdują się wszelkie informacje dotyczące podatków, m.in. PIT, CIT, VAT, akcyzy, cła, PCC, SD, a także podatków i opłat lokalnych. Można sprawdzić, kto i do jakich podatków jest zobowiązany, jakie przepisy obowiązują w danym przypadku, a także jakie są sposoby i terminy płatności. Zachęcamy do korzystania z serwisu.